Biras treningsblogg

For de av oss som interesserer seg for trening av hund!

25 september 2006

Verdens beste border!!

Det er ikke tvil - det er JEG som eier verdens beste border collie!!

(MMS-bilde)

I dag jobbet jeg, for første gang på flere måneder, et dagskift på jobben, så da fikk jeg plutselig litt tid på kvelden til å trene Bira! (Jeg jobber normalt til kl 21.30...) Vi stakk opp til en ny grusbane her i Asker, hvor det ligger en gressbane rett ved siden av. Der var det TO fotballag som trente, så jeg visste jeg måtte sloss for Biras oppmerksomhet....

Og jeg vant!! Jeg har trent mye på å gire henne opp i øvelsene i det siste, og skru opp stresset i henne, og i dag viste hun meg at hun hadde skjønt hva jeg mente. Hun gikk en veldig bra fri ved foten, hvor hun går med intensitet og ikke bare "lunting". Etterpå prøvde vi litt innkalling med stå, men det ble flest rene innkallinger for å få opp farten på henne. Deretter fortsatte vi med avstandskommandering, og der imponerte hun meg!! Hun var ikke hyper-rask, men hun stod pal på stedet og hadde ikke framdrift! Det er SUPERT det!! Masse kos og masse ballkasting. Og på slutten slang jeg på en sitt under marsj, og jammen fikk hun ikke til det og!!

ERGO; Bira er verdens beste!! :) Men hva annet er nytt, liksom....??